I made this widget at MyFlashFetish.com.

Orang2 yang sangat cun!!!!! TQ sudi follow mama

Wednesday, 30 May 2012

Isteri vs maid............

لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl

Salam uols.... 
Semoga kehidupan kalian adalah baik seadanya....
Kehidupan mama agak terumbang ambing sekarang.... mcm membelah ombak yang ganas gittew,,, hah boley... ehhehehe.. x la, cuma mama agak bz buat2 bz  2 3 menjak ni...

org lain hr rabu jew mesti ada ww kan.. mama xnak ww hari ni tp nak bebel sikit berkaitan tajuk kat atas nun...

Kalo korang bersedia nak baca.. follow ai hokay... ahhahaha nk bg ilang kemengantokan slps lunch..

~ISTERI VS MAID~





Okay isu ni bukan berkaitan dgn yg hdp atau yg mati ya... cuma sekadar nak siapkan entry mama ni jew....

Mama rasa dlm dunia serba moden sekarang dh x ramai kot lelaki2, hubby2, ayah2 kat luar sana yang menggangap isteri sbgai maid... yea la dulu masa mama kat kg, mmg mama x prnh nampak pakcik2 abg2 adik2 yg kuaq sidai kain atau masak ke hapa ke kt umah sbb umah mak jauh sikit dr kejiranan kami...

Tapi bila mama tggal kat separa pekan ni, kat taman gittew, ramai taw mama lihat hubby2 yg rajin n ringan tulang menolong buat kerja rumah.... spt sidai baju & sebagainya...

Tapi selagi manusia bernama manusia, tetap ada yg lemah kan....
Sebab msh ada lg sebahagian insan2 lelaki budiman ni, yang msh berfikiran 
" kau isteri, semua keje rumah kau la kena buat, aku x layak nk buat semua tu"
may be x ramai golongan mcm ni, cuma 1 dalam sejuta kot.... ehehhee

Untuk yg berfikiran mcm ni, nak jew mama simbah ayaq ais kat muka bagi org ni sedaq yg isteri anda tu bukan tunggul kayu yg dok saja kat umah hokay.... Sebenarnya setelah seharian isteri anda bekerja di pejabat ( bg yg bekerja ), atau bertungkus lumus menjaga rumahtangga( bg surirumah spnh masa )
apa lah salahnyaa kalo isteri mnta tolong buang kan sampah atau apa2 kerja ringan yg x memerlukan peluh jantan anda menitik, tolonglaahhh...

Satu lagi, tak salah kot kalau anda menghargai apa yg isteri anda buat.... Sebenarnya dalam hati isteri mereka melakukan semua kerja adalah dgn penuh keikhlasan tak mnta apa2...
Tapi, jangan lah pulak anda mengutuk apa yg isteri anda lakukan kerana hati wanita adalah sgt sensitif sebenarnya walaupun mereka x pernah suarakan....
sesungguhnya
1 ungkapan "TERIMA KASIH" @ MAAF  dari suami 
umpama pelangi yang bersinar di hati isteri....

Tak salah mama rasa kalau sekadar nk ucapkan kata2 demi sebuah kebahagiaan yang panjang...
Buangkan sedikit ego yang menambat tangkai hati tu....

Isteri2 pula, kalau dah suami tu seorang yg ringan tulang, jangan la ambik kesempatan pulak yeaaaa......

opsssssssssssssssss panjang lebar kan mama berleter hari ni....
okaylah kalo rasa ia boleh di gunakan utk kebaikan, fahamilah ayat2 mama di atas.. kalo x.... jangan baca ataupun baca pastu muntah fink... ehehhehe

peace!!!!!!!!!!!!

SEPI DAN RINDU SEORANG ISTERI HANYA UNTUK SEORANG LELAKI YANG BERGELAR SUAMI.

2 insan yang comel:

damha said...

bantu membantulah sesama kita dlm melayari alam rumahtangga ni...supaya kasihsayang n keharmonian tetap terjalin...kesepian n kerinduan sama2 dirasa...

Outbound training malang said...

salam sukses gan, bagi2 motivasi .,
Hargailah hari kemarin,mimpikanlah hari esok, tetapi hiduplah untuk hari ini.,
ditunggu kunjungan baliknya gan .,.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...